Elektronikus ügyintézésről tájékoztatás
Kamut Község Önkormányzata
Tisztelt adózó!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2018. január 1. napjától
megnyílt a lehetőség elektronikus ügyintézés keretében az iparűzési
adóbevallások, bejelentkezési és változás bejelentések, adó kiegészítés,
valamint általános adó és közigazgatási ügyek, anyakönyvi, hagyatéki,
ipar-kereskedelem tárgykörébe tartozó, pénzügy-gazdálkodási, szociális,
településüzemeltetéssel kapcsolatos ügyek intézésére. A szolgáltatásokat
kizárólag Ügyfélkapu regisztrációval rendelkező ügyfeleink
vehetik igénybe!
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások
általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Továbbiakban Eüsz tv.)
9. § (1) aa) alpontja alapján a gazdálkodó szervezetek (A
polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § [Értelmező
rendelkezések] (1) szerint az egyéni vállalkozók is!) és a 9.
§ (1) ac) alpontja alapján az önkormányzatok számára 2018.01.01-től
kötelező az elektronikus ügyintézés.
Az Eüsz tv. alapján elektronikus
ügyintézésre kötelezettektől 2018.01.01-et követően papír alapon nem áll
módunkban ügyindító dokumentumot befogadni.
A Hivatal az elektronikus ügyintézést biztosítási
kötelezettségének a törvényi előírások alapján az ASP-vel lefedett ügytípusok
esetében az ASP rendszeren keresztül tesz eleget. Az ASP e-szolgáltatási
felülete az ELÜGY, melyet az ügyfelek internetes oldalán érhetnek el: https://ohp.asp.lgov.hu
Az Önkormányzati Hivatali Portál
használatáról lejjebb részletes tájékoztatást adok.
Amennyiben meghatalmazottként más
adózó nevében szeretne adózási adatokat megtekinteni, vagy iparűzési
adóbevallást kíván elektronikus úton beadni, meghatalmazás szükséges
(lásd: Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben űrlap)
Elektronikus ügyintézés keretében az alábbi űrlapok
érhetők el:
Elektronikus
ügyintézésről tájékoztatás
Amit az Önkormányzati Hivatali Portálról
tudni kell
Az Önkormányzati Hivatali Portál
(továbbiakban: Portál) az önkormányzati ASP rendszerben az
elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne.
A Portál az önkormányzati ASP rendszert
igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei
számára egyaránt lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz
kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.
Igénybe vehető elektronikus ügyintézési
szolgáltatások
- Adóegyenleg lekérdezés
Az ügyfél lekérheti adott településhez
tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a
KAÜ-s azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is.
Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott adott önkormányzati
adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal
felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét,
amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.
- Ügykövetés
A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik
az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan
indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget
biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli
nyomon követésére.
- Ügyindítás
Az ügyindítás egy elektronikus űrlap
benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás
segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési
önkormányzat hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti
a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy
eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-, és kereskedelmi,
hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális ügyei támogatottak
szakrendszeri fejlesztésekkel az önkormányzati ASP rendszeren keresztül, de az
ún. e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen ezen kívüli ügy elektronikusan
indítható. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött
szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír
alapon nyújtható be.
Az e-Papír szolgáltatás ITT érhető el.
Regisztráció, a szolgáltatás
igénybevétele
A Portál bárki számára elérhető, egyes
funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban regisztrációhoz kötöttek.
Az azonosítás a KAÜ igénybevételével történik. Az első belépéskor létrejön az
ASP elektronikus ügyfél személyes fiókja, amelyben személyre szabott
beállítások és adatok adhatók meg. Ezek később módosíthatóak.
Az ASP központ ügyféloldali szolgáltatásai
a Portálon keresztül vehetők igénybe. Az ügyfeleknek ki kell választaniuk, hogy
melyik, az ASP központhoz csatlakozott településen szeretnének ügyet intézni,
ezután vehetik igénybe az ASP szakrendszerek kínálta ügyintézési lehetőségeket.
Az ügyfelek számára nyújtott ügyintézési szolgáltatások köre településenként
eltérhet.
Figyelem! A KAÜ-azonosítással
elérhető felületen a munkamenet eltér az eddig megszokottól. A munkamenet a
bejelentkezéstől számított inaktivitási időt veszi figyelembe (30 perc). A KAÜ
munkamenet élettartama azonban ennél jóval hosszabb, a bejelentkezéstől számítva
240 perc, aktivitástól, azaz az oldalon végzett tevékenységtől függetlenül. Ez
azt jelenti, hogy amennyiben Ön bejelentkezett, és 30 perce nem végez semmilyen
műveletet az oldalon, de a KAÜ 240 perces élettartam még nem járt le, a
rendszer ugyan figyelmezteti Önt a munkamenet lejártára, de munkáját a 30 perc
leteltével anélkül folytathatja, hogy ismételten meg kellene adnia az
azonosítóit. Amennyiben az Ön bejelentkezése óta már eltelt 240 perc, abban az
esetben – tevékenységének folytatásához – a rendszer újbóli azonosítást kér.
Fentiek miatt felhívjuk szíves figyelmét,
hogy amennyiben nem kívánja tovább használni a szolgáltatást, – adatainak
biztonsága védelmében – ne a böngészőablakot zárja be, hanem mindig
kattintson Kijelentkezés gombra.
Böngészőprogram, internet hozzáférés
Az oldal megtekintéséhez böngészőprogram
(Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, stb.) és internet hozzáférés
szükséges, a portál és a szolgáltatásai használata egyéb alkalmazás telepítését
nem igényli.